:: cultural village ::

Tanggal 5 hb 7 2009..pd hari ni aku ade induction utk siape yg akn g ke p'kampungn budaya kt kuala pilah pd 9 hb nnt..aku nek bas 4hb mlm dr klantan..aku smpai uia lam pkl 6.30 pg..smpai2 je trus kne g induction ni..tp xpela skali-skale pnat sket..nsib baik aku smpat tdo dlu sblum g..fendi ckp kene kumpul 7.30 pg kt convest hill..tp aku g pkl 8.30..haha..ingt dh lmbt dh tp ramai lg yg lg lmbt pd aku..haha..nsib baik..smpai2 je tgk rmai jgkla yg ade..yg ptut ade 80 org tp sparuh je yg dtg..tp program ttp diteruskn..mate yg mngntuk kembali segar ble dh jumpe rmai org kt ctu + ramai awek..haha..mm..program start ngn sesi taaruf..msg2 kne knal sape yg ade kt ctu..rmai jgkla yg aku bru knal aritu walopon x smua aku ingt name diorg..tp syok jgk ar..pastu ktorg rmai2 g bekpes kt waqec dan sejurus lpas tu ktorg warm up utk get ready 4 explorace..sblum tu dh bgi siap2 dh ikut no yg disebut..bleh than jgk la game ni..sonok pn ade walopon agk penat berlari kesana kesini.huhu..dpt 1st place tuu..jgn men2..pas abes tu ktorg rhat jap bwh pokok n then turun bwh kt tpi sungai sbb lg redup mmandangkan hari pn dh nk tghari dh..pastu bmula la sesi briefing..pkl 1 lbih jgk ar asenye abes..ktorg msg2 blk bilik dan mennti tiba mlm ni..sesampai je blk ttbe bdan aku trase gatal yg amat..xpnah lg rase gatal camtu..garu punye garu..bkak bju tgk abes merah2 bdanku..bak kate ore klate "bbedey abih so bade"..rupe2nye bru tringt mase dgr briefing td ade ulat bulu kt kaki aku..mgkin ulat bulu tu dh mrayap dlm bju aku kot..hampeh btol..sbr jela..nsib baik pas sapu minyak gatal mkin kurg..

ni lah antara gmbr yg smpat aku ambik..


...........

mlm yg dinantikn tlah tba iaitu mjlis bbq brtempat d sblah sungai sblah cafe econ..bab mkn laju je..huhu..dan2 je ramai plak yg dtg mlm ni..mcm biase la bdak2 laki la yg kene bkar ayam..bnyak jgk la mknn len yg ade sbb msg2 kne bwak potluck..best2!smbil bkar ayam smbil mkn..ade yg duk men gtar pn ade..havoc jgk la mlm tu..bergmbar pn x kurg hebatnye..haha..pastu abesla sesi bbq mlm ni..ble la plak ek nk bbq lg..msg2 blk n mnanti tiba 9 hb plak..


...........

bersambung..

1 comments:

Pa'eja said...

Sronok ek g induction sbb ramai awek. Ewah2... kang ade yg mrajuk tu kang... isk3...