:: cultural village part 2 ::

9 Julai
pagi2 lg aku bgn..punye la smgat nk g kuale pilah..pdahal barg2 x siap packg lg..agak kalut jgk la pagi ni sbb aritu jgk aku nk check out lidv..bilik nk kne clear sume..so terpaksa la aku angkut sume brg2 pndah ke blk yg bakal aku duduki sem baru ni..nsib baik barg2 dh pack awl2..juz wat turun je..pkl 8.30 aku trus g ofis..amik kunci blk bru pastu meneruskan operasi pindah brg..fuhh!!agak memenatkn walopon hanye turun 2 tgkat..ok2,.ni dh msuk bab len dh ni..huhu..sejurus selesai memindhkn brg2 sume..aku g anta blk kunci sbb xleh nk cek in lg n g cek out blk lidv..setel!berpeluh2 aku dbuatnye..

ok..tgk2 jam dh pkl 9.30.aku trus g kt cac ltak brg2 yg nk bwk n then ke hs lt1 (tmpt briefing)..agak tlmbat jgk la tp nsib baik briefing x start lg..pastu mule la sesi mendgr briefing oleh encik zul (progrm mnger)..pastu aku tgolong plak dgn grup yg kene angkat alat2 muzik ke dlm coaster..so pergi la ktorg ke cac blk..dh siap angkt brg2 sume pastu patah blk ke tmpat td utk brekpes..dh setel sume trus grak ke tangga besar tmpat berkumpul nk nek bas..

pkl bape aku x ingt la..sume bepecah nek bas ikut suke mane satu nk nek..ble sume dh nek..btolak lah kami ke destinasi yg dituju..mcm biasela..aku kalo nek bas,,tdo je keje..hehe..sdar2 dh kat kwsan bukit dh..jln corner2..agk seram jgk la sbb 1st time lalu kut tu..jln sempit + corner tajam + turun nek bukit =hati2 memandu..

dlm pkl 2 lbh kot..ktorg smpai kt dewan tmpat bkumpul..turun2 ltak brg lam dwan lu..sbb japg nk dpt mak ayah angkat..huhu..agak neves jgk la..1st time ni join program camni..dh la kna duk ngn mak ayah angkat..mjlis bermula..dgr2 ucapan..pastu ble dh start majlis penyerahan anak angkt..sume kecoh sbb xtau sape pasangn yg akan duk skali ngn mak ayh angkt nnt..haha..lawak2..pas mc announce name aku..jntung bedebar mkin laju..tgk2 aku kna ngn amir dk barat..fuh!(menarik nafas lega) sbb dpt geng yg best..pas2 jumpela ngn ayah angkat aku yg bnama pak cik aziz..dh abes sesi bg2 anak angkt..abesla sesi di dewan..sume blk ngn parents masng2..

agak jauh pejalanan..rupe2nye rmah ktorg plg jauh skali ngn sume org.sesudh sampai d rumah bru ku..kelihatan pelbagai jenis buah yg ada di kwasan rumah.yg best skali ade durian..haha..smpai2 je ltak beg lam blk,kuar lpak dpan rumah ngn ayah..smbang2 pastu ibu ku mmggil msuk utk mkn nasi sbb die tau ktorg x mkn nasi lg..mknla kami bersama2..abes mkn nasi mkn durian plak..fuh..kenyang teramat aku arini..

pastu aku ngn amir kena g blk o.r kat tmpat smpan brg2 sume..kena jage brg la plak..smpai pkl bape ntah pastu bru tkar shif plak..nsib baik ibu ayah memahami..die bg moto tuk ktorg ulang alik g mane2..aku blk rumah.mkn2 (mkn durian lg..hehe).rhat2.lpak2.smbang2 n tdo..yg lawaknye org dh bg blk nk jgk tdo kt ruang tamu..sbbnye kt blk xde kpas..huhu

to be continued~

2 comments:

Pa'eja said...

Bestnye mkn doyan.... Ptt la berat bdn naik... g K.Pilah mkn x hingat donia...

KuKuKaKiKuKaKu said...

wuit! add blog aku~