cerita zaman mude

Assaalamualaikum..di entry kali ni aku nk bercerita sket tntang hidupku di zaman skolah dlu..(zaman skolah menengah)..saje nk kongsi2 smbil2 imbas kmbali kenangan2 dlu..mane yang ingt jela aku coret kt sini..hehe..

form 1..
Cerita bermula ble aku dpt twaran ke skolah yg msih baru lg pade mase tu iaitu SMKA Tangok..x tau jgk camne kn leh msuk skolah agame..aku pn x bajet sbnarnye..tp xpela..asalkn dpt blajar..msuk2 tgk2 ramai je mmbe dr skolah rndah dlu ade kt skolah tu..suke la jgk..kurg2 ade la geng kn..yg aku ingt name klas aku tu 1Warsh..smpai skarg xtau ape mksud die..haha..blaja la aku kt situ..dpt jgk mmbe2 baru..tp skang x ingt mane dh..smpaila satu ketika tu..mase duk blaja..aku dpt call dpt mak aku..suspen jgk sbb rasenye time tu ade klas..aku pn x ingt mane..mak aku kate aku dpt tawaran masuk ke skolah berasrama penuh..SBP..dlm kpale aku.."hah??gapo tu ma??"biase la..aku bkannye luas pngetahuan sgt..xtau ape pn SBP tu ape..mak aku sbut Sekolah Tuanku Abdul Rahman lg la aku xtau..kt ipoh plah tu..aduh..bpikir panjg jgk aku..pastu pk punye pk..mak ayah pn suh g je..aku pn stuju jela..ipoh pn ipoh la..huhu..sbulan lbih jgk kot aku kt SMKA Tangok tu..teruja jgk la..cmpur ngn cuak sbb duk jauh ngn family kn..tp xpela..demi menuntut ilmu..cewwah..haha..siap2 cari brg2 sume..sluar skolah kene cri lain sbb kne pkai sluar putih..g la tempah jait..aku g sane kire kmasukan kedua..2nd intake..lmbt sket pd org len..smpai2 ipoh trus g kat skolah..register..kmas katil+loker..pastu kene tggal ngn mak ayah..wooo..menangis jgk aku dibuatnye..hehe..sdih woo kene tggl..yela..kcik lg kot mase tu..huhu..yg aku ingt aku duk dorm 6,dkat ngn toilet,ktl double deker,ktl aku bwh ktl tg.zarith azmir..ostel aku ngadap ngn bsketball court..klas mase tu aku dpt msuk klas yg ujung skali..klas 1S..pastu bmula mggu orientasi..aku pn x ingt mane dh camne..hehe..yg aku ingt senior2 mase tu gangster abes..tmasukla prefect2 pon..yg jage ktorg pon gangster2 je..tp ade jgk la yg ok..pastu siap ade praturan lg yg snior buat..skolah x buat tp dorg yg mandai2 sdiri..mcm2 ar..xleh cross jln kut rumput la..xleh bwk tu la..xleh buat ni la..xleh pkai tu la..xleh pkai ni la..siap kene tulis lam buku lg snarai praturan tu..pastu camne ar..kalo dh dpt lesen ngn snior bleh ar wat certain2 thing tu..adoi..merepek2 je sume..tp nk wat camne..sbr jela..nk lwan pn xleh..kalo terbuat salah mmg kene ar ngn dorg..pastu kalo sorg wat salah..adela mlm tu kene meetg ngn diorg..tgh2 mlm kdg2 kjut ade meetg..x pasal2 sume kene..ade yg x ngaku sume la kne jwbnye..jln itik pusing ostel la..fasola la..mcm2 la kne buat..haha..fasola tu kalo nk tau..try duk bdiri..pastu rendahkn bontot biar paha ngn betis jd 90degree,badan tegap n tangan dua2 blah kne ke dpan..duduk la gtu smpai diorg puas ati..damn..lenguh beb..nk nangis2 ha rase..ape lg eh??hilang abes dh ape nk tulis td..huhu

ni la antare gmbr yg ade mase skolah dlu..gmbr time form 1 kt STAR..1S
bgambar ngn snior..x ingt dh camne dpt gmbr ni..kalo x silap snior dtg jual kt klas kot..oklah..smbung len kali plak ar..huhu..


jumpe lg next entry..to be continued..

0 comments: