marilah menabung..


Alhamdulillah..bjaye jgk aku g bukak akaun ASB aritu..huhu..dh lame nk bukak sbenarnye tp sbb aku xtau camne sbnarnye ASB nih..aritu mase cuti adela aku smbang2 ngn mmbe aku psal mlabur duit lam asb ni..pastu die cte la serba sikit..bru la paham sket..mmg rugi jgk la x bukak awl2..biarlah sikit pn..jnji die bekembang sket2..lame2 mst bnyk jgk kn?..agak nyesal jgk ar..sbb sblum ni duk simpan lam bank biase..pastu last2 gune jgk..abes gtu je la..kalo simpan lam asb ni ok la sket..walopon bleh kuar jgk duit tu tp nk kuarkn duit dr asb ni agak leceh sket sbb nk kene pkai buku pastu nk kene g pos opis lg..bg aku ok la simpan lam asb nih..plaburan n simpanan tuk jgka masa pnjang..stengah org ade yg mak ayah die dh bukak siap2 tuk ank2 die..mmg btuah la ank tu kan..tup2 ble dh bsar tgk2 lam akaun ade 4,5,6 angke..sape tau kn..ade jgk tlintas..napela mak ayah aku x bkakkan tuk aku mase aku kcik2 dlu kn..huhu..
so..stakat ni dlu lah..juz nk sharing ngn korg je bende baik nih..hehe..
bak kate pepatah..sikit2 lame2 jadi bukit..bijak dahulu bijak sekarang..

0 comments: